"Sljedeći je tjedan tjedan ponavljanja i planiranja, što znači da ćemo idući tjedan malo relaksirati raspored, napraviti predah kako bi učenici ponovili ono što im je još evenutalno zaostalo, kako bi nastavnici dali povratne informacije te se pripremili za nastavak, koji se odnosi i na to da nakon Uskrsa očekujemo i vrednovanje i ocjenjivanje u nastavi na daljinu", rekla je ministrica novinarima prije sjednice Vlade.
Ne očekuje se da idući tjedan nastavnici rade s učenicima, nego da planiraju, daju povratnu informaciju i da se pripreme za vrednovanje i ocjenjivanje, za što će upute dobiti sutra, dodala je.
S obzirom na to da nastava na daljinu ulazi u drugu fazu, ministrica Divjak poslala je danas ravnateljima osnovnih i srednjih škola uputu za organizaciju sljedećega tjedna - tjedna ponavljanja i planiranja.
Ministrica u uputi naglašava da se obveze u nastavi mora uravnotežiti uzimajući u obzir opterećenje učenika i potrebu da se razluči bitan sadržaj od sporednoga te da se učenike ne optereti suvišnim detaljima.
Potrebno je, smatra, uspostaviti krug povjerenja za učenje između škole, učenika i roditelja, što je "osobito važno u ovoj situaciji kad treba imati povjerenja u stručnost učitelja i nastavnika, odgovornost i samostalnost učenika te podršku roditelja".
Uputa školama: u tjednu ponavljanja nema novih zadataka
Aktivnosti učenika u sljedećem tjednu treba usmjeriti na ponavljanje i rješavanje eventualnih zaostataka te stoga učenici ne bi trebali dobivati nove zadatke, stoji u uputi.
Za učenike razredne nastave dovoljno je da prate program Škole na Trećem (HRT3), a učenici predmetne nastave u osnovnoj i srednjoj školi moći će pratiti videolekcije koje su se već prikazivale, odnosno one za koje im nastavnici daju uputu da ih ponove.
Na SPTV i RTL 2 prikazivat će se videolekcije koje su već bile u rasporedu, izborni predmeti i međupredmetne teme.
Za maturante će se uslijediti novi materijali s pripremama za državnu maturu.
U tjednu ponavljanja, dodaje se, naglasak će biti na međupredmetnim temama, kao što su "Učiti kako učiti", "Osobni i socijalni razvoj" te "Građanski odgoj i obrazovanje", za koje su pripremljeni videomaterijali.
Svi su sadržaji, podsjećaju iz MZO dostupni i na YouTube kanalima tako da nastavnici mogu individualno usmjeriti učenike na točno određene obrazovne sadržaje.
Nastavnici trebaju u tjednu ponavljanja analizirati aktivnost učenika tijekom prethodnih triju tjedana nastave na daljinu te im dati povratnu informaciju je li njihova aktivnost bila u skladu s očekivanjima ili bi je trebalo unaprijediti.
Za učenike koji nisu bili aktivni, razrednici trebaju kontaktirati roditelje kako bi se utvrdio razlog i pronašlo rješenje za poboljšanje.
Osim toga, učitelji i nastavnici u tom tjednu trebaju isplanirati na koji će način provoditi vrednovanje i ocjenjivanje, sukladno Uputama koje će dobiti.
Od stručnih suradnika očekuje se da nakon ovih triju tjedana zatraže povratne informacije od učenika ili nastavnika te ih analiziraju i predlože konkretne mjere podrške učenicima, a posebno onima s teškoćama i darovitim učenicima.
Ravnatelji bi tijekom toga tjedna trebali organizirati sjednice u virtualnim zbornicama kako bi se procijenila uspješnost provedbe nastave na daljinu u njihovoj školi. Na tim sjednicama treba raspraviti i na koji će način škola primijeniti Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju.
Ministrica Divjak u pismu je zahvalila ravnateljima, učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima na velikom trudu jer bez njih projekt nastave na daljinu ne bi bio moguć te učenicima i roditeljima na razumijevanju, strpljenju i zalaganju.
"Ovo je izvanredna situacija s kakvom se svijet dosad nije suočio, a hrvatski je sustav obrazovanja pokazao da ima potencijala biti među najboljima na svijetu. Na to svi trebamo biti ponosni", poručila je ministrica.