Ministrica Divjak je u četvrtak iz Bruxellesa predsjedala video-konferencijom ministara obrazovanja država članica kako bi razmijenili informacije i iskustva u borbi s pandemijom koronovirusa.
Ministrica je na konferenciji za novinare izjavila da se stanje mijenja "iz sata u sat", da su pojedini ministri i tijekom same video-konferencije govorili da su upravo u tom trenutku donesene odluke o zatvaranju škola u državi ili u pojedinim regijama.
"Svi su naglašavali da se takve odluke moraju donositi na temelju mišljenja stručnjaka i da treba biti svjestan posljedica takvih odluka. Jedna od tih posljedica je i pitanje tko će se brinuti za djecu ako ostaju doma, a roditelji im rade", rekla je ministrica Divjak.
U Hrvatskoj, u Istarskoj županiji od ponedjeljka će se nastava odvijati na daljinu, "online", a za niže razrede osnovnih škola nastava će se organizirati preko HRT3.
Na upit kako će "online" nastava biti organizirana, ministrica je rekla da je od škola traženo da se formiraju virtualne zbornice i virtualne učionice.
"Svaki će učenik imati svoje mjesto u virtualnoj učionici, koju treba voditi njegov razrednik. Što se tiče samog rada na nekom predmetu, mi smo već osigurali digitalne resurse koje nastavnici mogu koristiti, primjerice neki video resurs od 20 do 30 minuta o nekoj temi, recimo, iz biologije gdje se i objasni nešto, daju se zadaci, daju se primjeri. Ako je moguće trebalo bi koristiti što više multimedijskih elemenata, što opet ovisi od predmeta do predmeta, a predmetni nastavnik može dati i svoje primjere, koristiti neke svoje resurse, dati neke zadatke učenicima. Iznimno je važno da postoji komunikacija između učenika, nastavnika, razrednika, predmetnih nastavnika", rekla je ministrica.
U slučaju da neki nastavnik nije digitalno vješt, ima dovoljno pripremljenih materijala na nacionalnoj razini za oko dva tjedna, a "nadamo se da ova situacije neće dulje trajati".
Ministrica je rekla da se u ovom trenutku ne razmišlja o produljenju školske godine, ističući da "online" nastava to može učiniti nepotrebnim.