"Ova je godina i za naš sajam, kao i za sve u turizmu i šire posebno izazovna zbog situacije oko koronavirusa, no za sada ide sve prema planu. Zabilježili smo samo jedno odustajanje, iz Makedonije, jer imaju preporuku da ne putuju iz zemlje", istaknula je direktorica sajma Damjana Domanovac, dodajući da su u stalnom kontaktu s kriznim stožerom, od kojeg na određeni način imaju i preporuku da nastave s pripremom sajma.
Napomenula je i da su za ovu godinu za sajam prvi put dobili i financijsku podršku Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice (HTZ), kao i da surađuju s Ministarstvom kulture na projektu kulturnih ruta EU-a, koje će predstaviti na sajmu Place2Go, kao i video izložbu o hrvatskom udjelu u EU baštini.
"Do samog sajma znat ćemo više o točnom broju izlagača, no očekujemo oko 230 tvrtki, odnosno više od lanjskih 210 izlagača, većinom iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Srbije i Bosne i Hercegovine, koji su tradicionalno na sajmu najbrojniji. Novi su nam ove godine izlagači iz Argentine, Kube, Crne Gore i Albanije, koji će predstaviti svije destinacije, a i ove godine imamo izlagače iz Indonezije i Indije preko veleposlanstava te druge", rekla je Domanovac.
Kaže i kako nemaju izlagače iz Italije, Kine i drugih zemalja u kojima je velik broj slučajeva zaraze koronavirusom.
Smatra kako će i to što je otkazana najveća svjetska turistička burza ITB Berlin brojnim profesionalnim posjetiteljima iz Hrvatske i regije sajam Place2Go biti dobra prilika za nove kontakte i dogovore oko poslova.
Za poslovne posjetitelje je prvi put ove godine na sajmu organiziran i posebni B2B dan (prvi dan sajma), koji će na nekoliko skupova raspraviti i teme digitalnih formi u turizmu, važnosti i upravljanja događanjima, modele održivosti i druge, najavio je suorganizator toga dana Goran Rihtarić, direktor tvrtke EX-Alto.
Izdvojio je tako kako će premijerno biti prikazan i dokumentarni film o brendiranju SAD-a, a pod pokroviteljstvom Veleposlanstva SAD-a.
Ocjenjujući sajam važnim za zagrebačku ponudu i turizam, gradonačelnik Zagreba Milan Bandić je naglasio da zadnjih pet godina Zagreb bilježi dvoznamenkaste postotke rasta dolazaka i noćenja.
"Ponosan sam na to što smo napravili za turizam u Zagrebu, koji je i najsigurnija destinacija u Europi. Sigurnost se u Zagrebu piše velikim slovom i dok je tako rezultati turizma bit će i bolji. Više od 80 posto turista u Zagrebu su stranci, u Zagreb treba doći i doživjeti ga", poručio je Bandić, dodajući da jača i turistička suradnja Zagreba i Zagrebačke županije putem turističkih zajednica i drugih partnera.
Na pitanje koliko posjetitelja očekuju ove godine s obzirom na situaciju oko koronavirusa, Domanovac je kazala kako su zadnja dva dana sajma, subota i nedjelja, otvoreni za široku publiku. Razumljivo je ako će ih biti nešto manje nego lani, no nadamo se da se to ipak neće dogoditi, jer je sajam iz godine u godine sve posjećeniji, rekla je.
Tome se nadaju i iz avio kompanije koja je sedam godina glavni pokrovitelj tog sajma, Turkish Airlinesa, čiji je direktor za Hrvatsku Ugur Cantimur kazao da Place2Go postaje ne samo sve važniji turistički sajam u Hrvatskoj, nego i u regiji, kojeg će i ta kompanija iskoristiti za promociju svojih novih ponuda i odredišta.