Kako vlastita sredstva još nije prijavio nijedan kandidat odnosno kandidatkinja, trenutno 57 posto u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora, priopćio je GONG.
Podsjeća i da prema novom Zakonu o financiranju političke promidžbe stranke nemaju limite za transfere prema kandidatima i kandidatkinjama niti moraju prikazati izvore svojih financija. Ako je stranka, primjerice, uzela kredit za financiranje kampanje kandidata, to će se doznati tek u godišnjim izvješćima stranaka.
GONG upozorava i kako je samo pet kandidata odnosno kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama. Primjerice troškovi političkog oglašavanja Kolinde Grabar Kitarović i Miroslava Škore na Facebooku nema u predanim preliminarnim izvještajima.
Osim toga, dodaju, većina je kandidata u izvješću mreže bilježila zbirno tako da još nije moguće ustanoviti koliko je novca zasad otišlo kojoj kompaniji i te podatke nije moguće usporediti s podacima objavljenim od strane samih društvenih mreža.
Kada je riječ o donacijama GONG navodi da su donatori Kolinde Grabar-Kitarović najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kuna svojeg oglasnog prostora.
Osim izdašnim popustima, napominju, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori.
Najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u izvještaju još to ne navodi.
Razliku troškova i donacija od 1,2 milijuna kuna u kampanji aktualne predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović najvjerojatnije je pokrio HDZ, no za tu potvrdu moramo pričekati finalno izvješće nakon izbora, navodi GONG.