"Zagrebački je Advent doista izgrađen u jedan dobar, kvalitetan i popularan brend, od kojeg koristi imaju grad, građani, mi ugostitelji i turisti. Naime, Advent uprihodi oko 500 milijuna kuna, a generira i dodatna radna mjesta te potiče domaću potrošnju kroz plasiranje domaćih namirnica. Žao mi je što naš trud i sama manifestacija padaju u drugi plan zbog prijepora oko organizacije, a ta energija trebala bi biti uložena u rješavanje postojećih izazova koji koče daljnji razvoj", poručio je predsjednik Nacionalne udruge ugostitelja Marin Medak.
Upozorava pritom da primjerice i dalje postoji problem s veličinom kućice kako bi mogli poštivati gastro norme, otpad bi se trebao zbrinjavati kvalitetnije, a imaju i poteškoća s dostavom, odnosno kaznama koje im naplaćuju zbog toga.
"Apeliramo stoga na transparentno poslovanje, koje je osnova svakog uspješnog projekta. Cilj naše Udruge je da ugostitelji iz cijele Hrvatske odličnom ponudom jela i pića osiguraju da Advent ipak bude sjajan i da se naši gosti kod kućica osjećaju zadovoljno, probaju nešto novo i da doista potaknemo blagdanski duh metropole", naglasio je Medak.
Iz Udruge iznose i uvjete o kojima unazad tri mjeseca pregovaraju s Gradom Zagrebom za poboljšanje uvjeta poslovanja na idućem Adventu, a to su između ostalog poticanje 'plastic free' i 'zero waste' održivog poslovanja, uvođenje kaucijskih lončića po uzoru na druge europske gradove, formiranje radne skupine za ocjenu ponude hrane i pića adventskih kućica te pitanje zakupa javnih površina za postavljanje kućica, kako bi ugostitelji koji već posluju u područjima gdje se održava Advent pritom imali prednost.