To europsko priznanje za inovativne regionalne projekte dodjeljuje se u Bruxellesu od 2004.
CityWalk obuhvaća dokument preporuka za poticanje mobilnosti u gradovima, širenje pješačkih zona i njihovog spajanja s ostalim načinima prijevoza. Stanovnicima preko aplikacija za mobitele nudi informacije o rutama te ih animira u odustajanju od vožnje automobila.
U tom zajedničkom projektu sudjeluje 17 partnerskih institucija iz osam podunanvskih zemalja EU-a: Hrvatske, Austrije, Bugarske, Češke, Mađarske, Rumunjske, Slovačke i Slovenije. Hrvatski predstavnik je Varaždin.
„Cilj je povećati kvalitetu zraka, smanjiti buku te učiniti građane zdravijima“, istaknula je Europska komisija koja je organizirala dodjelu nagrade.
U projekt je uloženo ukupno 2,2 milijuna eura, od čega 1,9 milijuna iz zajedničkog proračuna EU-a.
„Dostavljamo praktične i za korištenje jednostavne alate malim lokalnim vlastima, kao i onima srednje veličine, da rade pomoću njih. Tako će gradove učiniti prohodnijima, pogodnima za pješačenje“, rekao je predstavnik projekta Bela Kezy, koji je u ime svih partnera primio priznanje u središtu Bruxellesa.
„CityWalk je dokument, ali smo napravili puno više od njega. Razvili smo 'online' oruđe pomoću kojeg lokalne vlasti mogu mjeriti razinu mogućnosti pješačenja. Razvili smo aplikacije za mobitele kojima se promovira pješačenje među mladima, ugrađene su igrice vezane za pješačenje, mjeri se smanjenje ispuštanja štetnih plinova te gubitak kalorija“, objasnio je. „Također se pružaju informacije kako pješke najlakše i najbrže doći do nekog odredišta“, dodao je.
Pilot projekt je trajao od prosinca 2016. do svibnja 2019.
„Uvjeren sam da su ljudi spremni pješačenjem zamijeniti ostale načine mobilnosti i prijevoza. Hodanje je najosnovniji način ljudskog kretanja, većina ljudi može pješačiti. Potrebno je samo oruđe da ga se potakne te da ljudi ostave automobile“, rekao je.
CityWalk je nagradu RegioStars dobio temeljem glasovanja stanovnika EU-a preko interneta u razdoblju od 9. srpnja do 9. rujna.
Kezy smatra da su građani u Europi spremni pješačiti i tako odustati čak i od manje štetnih električnih vozila.
„Zamjena automobila električnim automobilima nije rješenje jer postoji veliki problem parkirnih mjesta te zagađenja. Pješačenje, bicikli pa korištenje javnog prijevoza, a tek onda, ukoliko je doista potrebno, korištenje automobila. To bi trebao biti redoslijed“, poručio je.