FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Eurobarometar: U Hrvatskoj tek 17 posto građana sigurno izlazi na europske izbore

ZAGREB/BRUXELLES, 25. travnja 2019. (Hina) - Nešto više od trećine građana Europske unije kaže da će gotovo sigurno izaći na europske izbore u svibnju, a u Hrvatskoj tek 17 posto, pokazuju rezultati proljetnog Eurobarometra objavljeni u četvrtak. 

Izbori za Europski parlament održat će se od 23. do 26 svibnja, a rezultati proljetnog Eurobarometra objavljeni mjesec dana prije izbora pokazuju da veliki dio građana tek treba uvjeriti na izlazak na birališta. 

S obzirom na politički kontekst i neizvjesnost brexita, izračunati su prosječni podaci EU-a za 27 država članica, a podaci za Ujedinjeno Kraljevstvo su zasebno prikazani. 

Rezultati pokazuju da čak 61 posto građana na razini Unije smatra da je članstvo u Uniji dobra stvar, a tek 10 posto da nije, što je najbolji rezultat u više od 25 godina. Većina građana u EU, njih 68 posto, smatra da njihova zemlja ima koristi od članstva, dok u Hrvatskoj to misli nešto manje, njih 62 posto. 

Na pitanje kada bi sutra glasali na referendumu o izlasku iz EU-a, 68 posto Europljana bi glasalo za ostanak, a u Hrvatskoj bi to učinilo nešto više od polovice ispitanih. U odnosu na jesenski Eurobarometar kada je 53 posto građana Ujedinjenog Kraljevstva bilo za ostanak u EU-u, sada ih to želi 45 posto, a blago se povećao postotak onih, s 35 na 37 posto, koji bi kada bi se referendum ponovio, podržali brexit. 

Izlaznost birača 

Nešto više od trećine, njih 35 posto na razini EU-a je sigurno da će izaći na svibanjske izbore. U Hrvatskoj će, po anketi, "vrlo vjerojatno" na izbore izaći 17 posto građana a "vjerojatno" 16 posto, dok polovina "vrlo vjerojatno neće" izaći na birališta 26. svibnja. Glavni razlog zbog kojega će dati svoj glas je građanska dužnost, navodi 44 posto Europljana uključenih u istraživanje. 

Najviše mladih glasača, njih 74 posto unutar Unije ima pozitivan stav o EU, ali će tek jedan od njih pet sigurno izaći na izbore. 

U Hrvatskoj je izlaznost na posljednjim izborima, 2014. godine iznosila 25 posto, a među mladima je bila još niža, tek 13 posto. 

Građanima važne teme, smjer EU-a

Izvješće Eurobarometra pokazuje da građani kao prioritetne teme u kampanji za europske izbore izdvajaju ekonomiju, gospodarski rast, mogućnosti zapošljavanja, migraciju, klimatske promjene i borbu protiv terorizma. 

Proljetni Eurobarometar objavljen mjesec dana prije izbora pokazuje također da čak jedan od dva Europljana smatra da EU ide u pogrešnom smjeru. 

Flash Eurobarometer

Početkom travnja provedeno je i telefonsko istraživanje, tzv. Flash Eurobarometer, koji je naručio Europski parlament. Rezultati pokazuju da 80 posto Europljana smatra da je ono što povezuje europske građane važnije od onoga što ih razdvaja, a s time se slaže i 76 posto hrvatskih građana.  

Većina Europljana povezuje nadu i povjerenje s EU (ukupno 55%), dok nesigurnost oko europske budućnosti izaziva neizvjesnost kod trećine europskih građana uključenih u istraživanje. U Hrvatskoj njih 36 posto navodi nadu kao osjećaj koji povezuju s Unijom. 

Što se tiče političkog angažmana u posljednjih mjesec dana, osam od deset ispitanika navelo je da su se barem jednom dotakli političkih tema s obitelji, prijateljima i/ili poznanicima. Njih 72 posto također je pratilo politiku na televizijskim programima.

Istraživanje za proljetni Eurobarometar o javnom mišljenju građana u Europskoj uniji provela je agencija Kantar Public od 19. veljače do 4. ožujka 2019. na reprezentativnom uzorku građana starijih od 15 godina. U Hrvatskoj je metodom licem u lice intervjuirano 1007 građana, stoji u priopćenju Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. 

Europski parlament kratkim filmom pozvao na glasanje

Europski parlament objavio je u četvrtak kratki film 'Izaberite svoju budućnost' kojim nastoji potaknuti veći broj građana da izađu na europske izbore. 

Mjesec dana uoči europskih izbora 26. svibnja, Europski parlament objavljuje film „Izaberite svoju budućnost“ kako bi potaknuo građane na izlazak na birališta.  Film je u četvrtak objavljen online u svim državama članicama danas na poveznici: http://www.epyoutube.eu/chooseyourfuture 

Kratki film poziva na sudjelovanje u predstojećim europskim izborima te na razmišljanje o budućim generacijama koje će u konačnici živjeti s posljedicama glasovanja. U režiji nagrađivanog Frédérica Planchona zabilježeni su snažni, lijepi i nježni trenuci dolaska na svijet novorođenčadi. Naratorica u filmu djevojčica koja apelira na odgovornost birača: "Svatko od nas može ostaviti trag, ali zajedno možemo donijeti pravu promjenu. Izaberite Europu u kojoj ću odrastati“, priopćio je Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙