FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GONG: Politička propaganda na facebooku mora biti transparentna

ZAGREB, 26. ožujka 2019. (Hina) - Kako se izborna kampanja za Europski parlament ne bi pretvorila u trolanje i širenje dezinformacija, GONG je u utorak pozvao Državno izborno povjerenstvo i Ministarstvo financija da u obrascima za izvještavanje i uputama o financiranju promidžbe propišu da je oglašavanje na društvenim mrežama medijsko oglašavanje i da kao takvo treba biti posebno iskazano u financijskim izvješćima o troškovima izborne promidžbe.

Novim Zakonom o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, limit potrošnje na ovim izborima gotovo je utrostručen -  s 1,5 na 4 milijuna kuna. Istovremeno, stari pravilnik i obrasci za izvještavanje o financiranju promidžbe ostaju na snazi jer je zakon, suprotno Kodeksu dobre prakse u izborima Venecijanske komisije, donesen par dana uoči raspisivanja izbora, a prema njemu novi pravilnik treba biti donesen najkasnije do 23. travnja.

Osim što su već prozvani izborima koji bi mogli biti najviše hakirani, poziv na transparentnost u vođenju kampanje za Europski parlament potaknut je i nedavnom istragom Uskoka zbog utaje poreza putem tvrtke "Napredni modeli", koju je HDZ angažirao u kampanji za parlamentarne izbore 2015. godine, ističe GONG.

"Usluge za kojoj je tvrtki isplaćeno 1,7 milijuna uključivale su trolanje na društvenim mrežama i preuzimanje popularne facebook stranice, čijih je gotovo 100.000 pratitelja time nesvjesno i nimalo transparentno bilo izloženo političkoj propagandi. Istovremeno, troškovi oglašavanja na facebooku u financijskom izvješću o troškovima promidžbe HDZ-a nigdje se ne spominju", ističe se u priopćenju.

GONG je tijekom javnog savjetovanja o nacrtu prijedloga zakona upozoravao kako bi pojam "medijsko oglašavanje izborne promidžbe" trebalo proširiti tako da obuhvaća i društvene mreže, obzirom na sve veća i nimalo transparentna ulaganja u taj vid oglašavanja. Prijedlog je odbijen, no GONG će ga ponoviti i u e-savjetovanju o pravilniku.

Na rizik netransparentnog financiranja oglasa na društvenim mrežama GONG je upozorio i u preporukama za tijela javne vlasti koje su proizašle iz rasprava na međunarodnoj konferenciji o prijetnjama demokraciji na internetu u veljači ove godine.

Tu je i rizik financiranja oglasa iz inozemstva koje je u Hrvatskoj zabranjeno, a novi zakon ne uvodi nikakve mehanizme za praćenje izvora financiranja političkih oglasa na društvenim mrežama, upozorava GONG.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙