Jače predstavljanje hrvatskih regija i turističkih klastera na ITB-u, a tu su još i Zadar i Zadarska županija te Kvarner i Istra, rezultat je njihovih nastojanja da uz turističku ponudu skrenu pažnju i na posebne oblike ponude vezane za kulturu, prirodu, gradski turizam i druge oblike, uz potporu Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
"Luka različitosti" slogan je i moto novog promo-filma i cijelog projekta "Rijeka - europska prijestolnice kulture 2020.", kojeg je režirao Dalibor Matanić, a s oko 400 tisuća kuna financirali Grad Rijeka, njegova turistička zajednica i HTZ.
"Željeli smo i kroz film poručiti da je Rijeka drugačija i različita, da ima i avangardu i klasičnu i drugu kulturnu ponudu, a osim s filmom počele su i druge intenzivne aktivnosti za taj projekt, za čiji će se programski dio izdvojiti ukupno oko 30 milijuna kuna", kazao je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. Očekuje da će to Rijeci ukupno povećati vidljivost u Europi ali i šire te biti poticaj dolasku većeg broja turista, ali i za moguće nove investicije.
Najavljujući marketinško ujedinjavanje turističkih zajednica otoka Hvara za brendiranje i promociju otoka kao jedinstvene destinacije, državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina, župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban te gradonačelnik Hvara Rikardo Novak istaknuli su važnost tog ujedinjavanja za bolje turističke rezultate.
"To je ujedno prilog želji za reformom sustava turističkih zajednica, s objedinjavanjem više njih na istom području, što je dio prijedloga zakona koji je u proceduri. Osim lanjskog ujedinjavanje na području Imotskog i ovoga, ima još primjera na kojima se radi i što će se čuti u idućim mjesecima", kazao je Glavina.
Izdvojio je i informaciju da su neki touroperatori i drugi partneri iz Njemačke u razgovorima na hrvatskom štandu najavili "neke nove investicije u Hrvatsku", primjerice TUI, ali još ne može reći gdje točno, osim da se radi i o Dalmaciji, i Kvarneru i Istri te unutrašnjosti.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić istaknuo je dolazak novog partnera ove godine iz Njemačke, touroperatora RSD, koji je najavio dovođenje oko 45 tisuća turista charterima u Dubrovnik, a s njima kao i s operatorom Condorom, avioprijevonikom Eurowingsom te drugima udružuju sredstava za oglašavanje.
"Jedan od važnijih partnera iz Njemačke nam je ove godine Eurowings s kojim širimo suradnju, jer stalno povećavaju broj linija i rotacija te lete na sve zračne luke u Hrvatskoj, na neke i cijele godine", kazao je Staničić, a s tom suradnjom su zadovoljni i u Eurowingsu, čiji menadžer za razvoj mreže Ivan Oreč ističe i želju te kompanije da u Hrvatskoj otvori bazu/hub.
Jedna od destinacija koju ta kompanija spaja s Njemačkom je i Osijek, čiji su predstavnici kao i Osječko-baranjske županije na čelu sa županom Ivan Anušić u četvrtak na ITB-u sudjelovali na predstavljanju manifestacije Donausalon, koja okuplja podunavske zemlje i promovira turističke potencijale područja oko Dunava.
Turističkim zajednicama Ličko-senjske županije i Dubrovačko-neretvanske županije na ITB-u su uručene nagrade za njihove promotivne turističke filmove u produkciji Baldući filma Spomenke Sarage u kategoriji regionalne promocije "The Golden City Gate" i u konkurenciji gotovo 150 filmova iz svijeta.
I ona i direktori tih županijskih zajednica Ivan Radošević i Vladimir Bakić naglasili su da je svako priznanje važno zbog uloženog truda, ali i za bolju promociju, pogotovo kada dođe iz međunarodnih krugova.
Na ITB-u, koji se u Berlinu održava do 10. ožujka, objavljeno je i da su Lošinj i Drniš ušli u top sto održivih destinacija svijeta.