Rast neto dobiti uz fokus na internacionalizaciju poslovanja
Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2016. godine ostvarila prihode od prodaje od 3,78 milijardi kuna, što u odnosu na isto razdoblje 2015. godine predstavlja pad od 4,9 posto. Dobit iz poslovanja prije kamata i poreza (EBITDA) iznosi 419,5 milijuna kuna i manja je za 6,9 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 1,3% i iznosi 231 milijun kuna.
„Pad prodaje uvjetovan je prekidom suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane te deprecijacijom ruske rublje i srpskog dinara. Izuzmu li se navedeni efekti, prihodi od prodaje u odnosu na isti period lani rasli su 3,0 posto. Dobit iz poslovanja smanjena je u najvećoj mjeri ranije najavljenim značajnim ulaganjima u razvoj distribucije vlastitih brendova u Njemačkoj i Austriji, dok istovremeno gotovo svi poslovni segmenti bilježe značajan rast profitabilnosti“, objasnio Zoran Stanković, Potpredsjednik
Grupe za Financije.
Od važnih poslovnih događaja ističe se ulaganje u jačanje distribucijskih kapaciteta u Njemačkoj i Austriji s ciljem značajnog rasta prodaje vlastitih brendova na tim tržištima te restrukturiranje Strateškog poslovnog područja Sportske i aktivne prehrane uz fokus na proizvode s najvišom profitabilnošću. Također, Atlantic je s EBRD-om i četiri partnerske banke (Erste, Raiffeisen, Sberbank i Unicredit) te Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC) dogovorio povoljnije financijske uvjete kreditnog paketa u vrijednosti od 191,5 milijuna eura uz produljenu ročnost. Bilježi se i uspješno izdanje korporativnih obveznica u iznosu od 200 milijuna kuna s fiksnom godišnjom kamatnom stopom od 3,125 posto. Prema posljednjem istraživanju agencije Valicon četiri su robne marke Atlantic Grupe među top 10 brandova regije (Cedevita, Smoki, Argeta i Cockta), a Atlantic Grupa je osvojila priznanja za najbolje korporativno upravljanje u Hrvatskoj te za transparentnost u odnosima s investitorima.
Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet mjeseci 2016., promatrajući bez prethodno navedenih negativnih utjecaja, najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 14,1 posto, Strateško poslovno područje Zdravlje i njega s rastom od 6,3 posto, Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 2,4 posto te Distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 1,5 posto. Kava se s 20,5 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 775,3 milijuna
kuna prihoda od prodaje.
Promatrano po tržištima, najveći rast od 3,7 posto ostvaren je na tržištu Hrvatske koje je s udjelom u ukupnom prihodu od 29,3 posto najveće tržište Atlantic Grupe, potom na tržištu BiH koje je raslo 3,4 posto i ima udio u ukupnom prihodu od 8,0 posto, te na tržištu Slovenije s rastom od 2,0 posto i udjelom u prihodu od 16,2 posto.
Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 68,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,1 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 4,1 posto.
Atlantic Grupa d.d.
Napomena o izvoru:
Atlantic Grupa d.d.
Miramarska 23, 10000 Zagreb
Informacije investitorima:
tel: +385 1 2413 145
e-mail: ir@atlantic.hr
web: www.atlantic.hr
- end - -